Luin myös Seth Godinin kirjan Iso Muu, johon hän oli kerännyt merkittävien ihmisten tekstejä, jotka koskivat markkinoinnissa menestymistä ja onnistumista. Ne olivat kirjoitettu tarinan muotoon. Kirja oli todella hyvä.
Nykyään on hieman vaikea siis kilpailla enää laadulla, sillä markkinoilla on laadukkaita tuotteita yllin kyllin. Täytyy siis erottua jollakin merkittävällä tavalla. Avain kaikkeen näyttäisi siis olevan ainutlaatuisuus ja uskallus olla erilainen: ainutlaatuinen. Tosi asia kuitenkin on, että ainutlaatuisuuden päättää loppujen lopuksi asiakas.
Asiat jotka itselleni nousi kirjasta esille ja jotka näen merkittävinä:
Pitää tehdä asioita, jotka ovat puhumisen arvoisia
Usein pelätään kasvun mukanaan tuomia riskejä ja siksi junnataan paikoillaan à menestys tulee riskien ottamisella àpitäisi uskaltaa olla rohkea
Miten erotut joukosta: harjoittele, tee mitä haluat ( älä välitä auktoriteeteista ja älä tee asioita jotka satuttavat tai tekevät kipeää)
Pitää panostaa johonkin ja edustaa sitä
Muista: erottautuminen voi tapahtua hetkessä, siihen ei vaadita pakolla puolta vuotta vaan vaikka pari sekuntia
Älä jätä asioita viime tinkaan à ryhdy toimenpiteisiin ajoissa ja jo tänään, näin tuotat tulosta ja vältyt suurilta menetyksiltä
Pitäisi rikkoa rajoja ja omia toimintatapoja, tehdä asioita toisin, jotta voitaisiin saada uusia ja parempia ideoita
Meidän pitäisi todella ymmärtää ja välittää asiakkaasta, jotta he tuntevat että yrityksessä kannattaa asioida ja he tuntevat tulleensa palvelluiksi
Yritykset ajattelevat yleensä vain yritystä eivät asiakkaita. Asiakkaat ovat kuitenkin niitä jotka tuovat yritykseen voitot ja tuotot. Näin ollen asiakasta pitäisi kuunnella ja heidän toiveisiin vastata. Näin saadaan tietoa ja näin voidaan parantaa yritystä ja samalla sen kannattavuutta.
Uusien kykyjen palkkaus enemmän kuin suotavaa à uudet merkittävät ideat
Laura
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti